איך לשמור על הגוף בריצה למרחקים?

בשנים האחרונות נדמה שכולם רצים. זה התחיל באנשים בודדים שהחלו לרוץ , המשיך בקבוצות של רצים שהתאגדו כדי לרוץ ביחד עד שכיום קבוצות הריצה הפכו לעניין כלכלי של ממש. הן קיימות בכל עיר או יישוב קטן ומחברות סביב אנשים שרוצים לרוץ למרחקים ומשלמים על כך למאמן מקצועי. אין עוררין על כך שריצה למרחקים משפרת לאין שיעור את הכושר הגופני ותורמת באופן מובהק לניהול אורח חיים בריא. יחד עם זאת, יש לתת את הדעת על כך שצריך לעשות את זה נכון ועל כך שאימוני ריצה לא מקצועיים יכולים לפגוע בבריאות. בשורות הבאות נציע טיפים חשובים לרצים מרחקים וגם לאלו שחושבים להתחיל לרוץ. נציע דרכים שבאמצעותן תוכלו לרוץ מבלי לפגוע בבריאות שלכם ולהמשיך ולהשתפר כל הזמן.

דואגים לציוד ספורט מקצועי

העצה הזו אולי נחשבת שולית אבל למעשה היא חשובה במיוחד. כשאנחנו מתכוונים שעליכם לדאוג לציוד ספורט מקצועי אנחנו מתכוונים לנעליים מקצועיות, בגדים מתאימים ולשאר הציוד הנלווה. זה נכון שאפשר לרוץ גם בלעדיו, ואפשר לרוץ אפילו יחפים ועדיין- ציוד ספורט מקצועי שומר על הבריאות שלכם באופן מובהק ומצמצם באופן ניכר פגיעות וחבלות בו. תוכלו למשל לרכוש נעלי ספורט הוקה שידועות בתור נעליי ספורט שמתאימות במיוחד לרצים למרחקים. הנעליים האלו נותנות תמיכה מקסימלית לרגליים ומסייעות בשמירה עליהן לטווח הרחוק.

לא מעמיסים על הגוף יותר ממה שהוא מסוגל

זה ברור שכולנו שואפים תמיד להתקדם ותמיד לעלות למעלה, במיוחד בכל הקשור לאימוני ריצה. רצים חובבניים ומקצועיים כאחד מנסים כל הזמן לשפר את ההישגים שלהם ואת היכולות שלהם. יחד עם זאת, חשוב לעשות זאת בהדרגה ובטח שלא להעמיס על הגוף יותר ממה שהוא מסוגל. עומס יתר על הגוף תוך ביצוע פעולות שאינן מתאימות לו עלולות לפגוע בבריאותכם וחמור מכך למנוע מכם את הריצה שאתם אוהבים כל-כך. מסיבה זו חשוב שתבצעו את עליית המאמץ שלכם באופן מדורג ואחראי תוך ליווי וייעוץ מאיש מקצוע בעל הבנה בתחום.

מקפידים על שתייה ותזונה נכונה

הטיפ האחרון שניתן לכם הוא טיפ חשוב במיוחד שיישום שלו ישמור באופן מובהק על בריאותכם. ישנה תזונה המומלצת לאנשים המבצעים אימוני ריצה באופן קבוע. עליכם להגביר את צריכת החלבונים שלכם , לשתות הרבה מים ולהיצמד להוראות התזונה המתאימות למספר האימונים שאתם עושים. ממש לא מומלץ  להפחית באופן ניכר כמויות מזון (מטעמי דיאטה למשל…) שכן אז הגוף שלכם ייכנס לחוסרים, דבר שעלול לפגוע בבריאותכם. ישנם מזונות המומלצים לצריכה לפני ריצה וכאלו המומלצים לאחריה. כמו כן יש להגביר את צריכת הנוזלים לפני אימון וכן לאחריו. לסיכום, חשוב להבהיר שריצה למרחקים היא דבר בריא במיוחד שתורם באופן מובהק לשמירה על הבריאות ועל הכושר הגופני. אם תיצמדו להוראות המקצועיות ותפעלו לפיהן תוכלו לשפר את מצבכם הבריאותי ולרוץ למרחקים ארוכים בכיף ובנעימים.

דילוג לתוכן