אימון קרוספיט

הקרוספיט נכנס בסערה לעולם הכושר וגרם לרבים להתמכר ולהקדיש את מירב זמנם לעיסוק הספורטיבי הסופר מאתגר שלוקח אותם אל הקצה. אך לאלו מכם שלא בתחום אין ממש מושג על מדובר בפועל נכון? נשפוך לכם קצת אור בנושא.

מטרת האימון

אז המטרה של אימון קרוספיט היא לעבוד על שיפור הכושר הגופני בכל מרכיביו – כוח מתפרץ, סיבולת, שיווי משקל, מהירות, מסת שריר ועוד ועוד ועוד. את האימון מבצעים ע"י תרגילים מגוונים מתוך עולם הכושר הגופני והם כוללים משקולות, קפיצות, שכיבות סמיכה, תרגילי סקוואט, ועוד תרגילים עם אלמנטים מעולם ההתעמלות.

אימון קרוספיט הוא די אינטנסיבי והמטרה העיקרית בו היא לבצע פעולות מאתגרות במהירות ויעילות, תוך שאיפה מתמדת לשיפור תוצאות. משך אימון קרוספיט הוא קצר משמעותית מאימונים אחרים שאתם מכירים, מתחת לחצי שעה ואף קצר יותר משמעותית. עם זאת, האימון מתבצע בהילוך מאוד גבוה ועם הפסקות קצרות בין התרגילים, לכן ההספק בו גדול לא פחות מההספק של אימונים אחרים ארוכים יותר.

מכיוון שמדובר באימונים אינטנסיביים במיוחד, לתזונה משלימה ותהליך ההתאוששות חשיבות רבה במיוחד, שכן אי התאוששות מספקת בין אימונים עלולה לגרום לפציעות. מתאמנים שלא נמצאים בכושר, או שסובלים מבעיות רפואיות, צריכים לעבוד בזהירות יתרה באמצעות הדרכה של מאמן מקצועי.

תרגול של כוח מתפרץ

אם אז אם אמרנו שהאימון שונה מאימונים שהכרנו עד היום אך בהילוך גבוה, אז מה עושים בו? בין שלל הפעולות, מרימים בין היתר צמיגים, שקים וכדורי כוח, מבצעים תרגילי כוח מתפרץ, תרגילי התנגדות ומהירות, מתח, סקוואטים ועוד המון. בגלל שמדובר בספורט לא הכי שגרתי, ניתן לומר שהוא מתאים יותר לאנשים תחרותיים שמוכנים להזיע עבור שיפור עצמי.

דילוג לתוכן