החשיבות של צריכת פירות

הם עתירי ויטמינים, מרעננים ומאוד טעימים,  אך צריכת פירות בעיקר חשובה מהסיבה הפשוטה שהם מאוד בריאים. הפירות השונים מכילים בין היתר ויטמינים כמו ויטמין A וויטמין C, החיוניות של ויטמין A היא בשיפור מערכת הראייה, הכוללת גם שיפור יכולת הראייה בלילה, בנוסף משפרת את תפקוד מערכת העיכול ומערכת השתן.

את הוויטמין ניתן לצרוך באמצעות פירות וירקות כמו בטטה, משמש, גזר, ומנגו (משפחת הכתומים). ויטמין C משפר את המערכת החיסונית, זו הסיבה שרופאים ממליצים לצרוך אותו בעיקר בחורף כדי להימנע ממחלות עונתיות. בנוסף, ויטמין C מסייע בבניית רקמות ועצמות, שמירה על השיניים ומפחית את הסיכויים לחלות במחלות לב וסרטן. את הוויטמין ניתן לצרוך בעיקר מפירות הדר, עגבנייה ומלפפון.

כמה פירות לאכול ביום?

צריכה גבוהה של פירות וירקות לא תשפר את מאזן הוויטמינים באותו הרגע, יש לצרוך אותם בצורה מסודרת ובאופן יום יומי כדי לשפר את מאזן הוויטמינים בגוף.  אז כמה פירות מומלץ לצרוך ביום? עבור בן אדם בריא ההמלצה היא לצרוך כשלושה פירות ביום, עדיף בפריסה על פני כל היום ובין הארוחות. הפירות מכילים לא מעט סוכר לכן צריכת פירות מוגברת עלולה להזיק, בעיקר עבור מי שסובל מסוכר גבוה בדם, עבור אותם אנשים מומלץ לצרוך בעיקר ירקות.

צריכת פירות וספורט הולכים מצוין יחד, כמובן כאשר הכול במינון הנכון. ראשית כל, מאזן וויטמינים תקין בגוף חיוני מאוד לבריאות של כל אדם ובמיוחד עבור מי שעוסק בפעילות גופנית באופן קבוע ומבזבז יותר אנרגיה. למעשה, פירות יבשים (כמו תמרים) מאוד חיוניים בהכנת הגוף לקראת אימון גופני מאומץ, משום שהם יוצרים אנרגיה זמינה ומידית, לכן ספורטאים נוהגים לצרוך אותם בסמוך לאימון, במהלך האימון (במידה והוא ארוך) וגם לאחר האימון בזמן מנוחה כיוון שהם מסייעים לגוף להתאושש ולהתמלא חזרה באנרגיות.

עם או בלי הקליפה?

תזונאים ממליצים לאכול פירות גם כנשנוש במהלך היום במקום ממתקים וחטיפים למיניהם כיוון שהם עונים על הצורך בנשנוש למשהו מתוק ועל הדרך מכילים אנרגיה וויטמינים שיסייעו לגוף, בשונה מחטיפים. יש להדגיש כי קליפת הפירות והירקות עשירה בסיבים תזונתיים ולכן מומלץ לאכול את הפרי כמו שהוא (כמובן כשמדובר בקליפה אכילה) כדי להשיג מקסימום תועלת.

דילוג לתוכן