גיינר

חמישה טיפים לשמירה על כושר לנהג הסעות

המודעות לשמירה על הכושר הגופני בימינו עולה, ונראה לעיתים כי כולם מסביבנו עושים כושר. אם בת הדודה שיוצאת לרוץ שלוש פעמים בשבוע או החבר שעושה הליכות בים בכל בוקר. לא מדובר בסתם טרנד חולף, אלא בנושא החשוב מאוד לבריאות ולגוף שלנו. נהגים, ובפרט נהגי הסעות, אשר נמצאים לאורך שעות רבות על ההגה, הם בעלי מה שנקרא "אורח חיים יושבני". חברת הסעות רגילה אמונה על הסעות יומיות שחוזרות על עצמן לצד הסעות מיוחדות וחד פעמים. בכל הסעות אלו, הנהג מוצא את עצמו יושב שעות רבות על ההגה. אורח החיים היושבני הוא לא סתם מושג של רופאים או משוגעים לכושר, אלא מצב שמהווה סכנה לגוף. הוכח כי הישיבה הארוכה עלולה לפתח לגרום להתפתחות מחלות וקשורה לעלייה בתחלואות השונות.

חמישה טיפים מוצלחים לשמירה על כושר לנהג הסעות:

• הזזת והפעלת הגוף בזמן הנהיגה – בשעות העבודה, נהג הסעות ממוצע מבלה את רובו המוחלט של הזמן בישיבה בזמן נהיגה. לכאורה, נראה ששעות אלו הן "שעות מתות" מבחינת הכושר הגופני ולא מתאפשר לבצע בהן פעולות הקשורות אליו. אכן, לא ניתן לבצע תרגילי כושר נפוצים, כיוון שהנהיגה דורשת ריכוז. עם זאת, חשוב להקפיד להזיז את הגוף ולבצע תרגילים קטנים שחוזרים על עצמם אשר יפעילו את השרירים וימריצו את זרימת הדם. לדוגמא – ביצוע סיבובים עם הראש (בעדינות), ביצוע פעולות עם רגל שמאל במידה והיא פנויה וכדומה.

• התהלכות ותזוזה – במהלך עבודה בחברת הסעות כנהג הסעות יש מקרים בהם לא נוהגים וממתינים. בין אם מדובר בהפסקה קצרה במהלך הנסיעה בתחנת דלק או בהמתנה ארוכה לנוסעים. במקרים הללו חשוב מאוד לקום ולצאת מהאוטו. לשבור את שגרת הישיבה של הגוף. תתפלאו, אך הדבר יועיל לגוף בטווח הארוך וגם בהמשך הנסיעה לאחר העצירה. בנוסף, זה יעזור למצב הרוח ולערנות. צאו מהרכב, עשו הליכה קצרה מהירה, מתיחות או תרגילים.

• פעולות לא בזמן העבודה – הקפידו על ביצוע כושר גופני בשעות שלאחר או לפני העבודה. יש אנשים שאוהבים לקום מוקדם בבוקר ולפתוח את היום בהליכה או בריצה. אם אתם לא טיפוסים של בוקר, עשו לעצמכם הרגל לצאת להליכה או ריצה מספר פעמים בשבוע לאחר שעות העבודה. כדי להעלות את הסיכויים להתמיד, דאגו לבצע זאת בזמנים קבועים – לדוגמא בימים ושעות קבועים במהלך השבוע. כך לא תדחו את הפעילות.

 

 

• מצא חברים – מצאו חברים לבצע איתם את הכושר! אם תעשו זאת בקבוצה או אפילו בזוג, תהיו מחוייבים לא רק לעצמכם אלא גם לשותפים שלכם. כך תקפידו יותר על ביצוע הכושר. בנוסף, תמיד כיף יותר להתאמן עם חברים. שימו לב, גם בני/בנות הזוג או בני המשפחה הם אופציה טובה.

 

 

 

• תעשה את מה שאתה אוהב – שונאים לרוץ? משתעממים ללכת? לא נורא. תמצאו את פעולות הכושר שמסוות לכם הנאה. אם זה ריקוד או אפילו משחק שבועי של כדורגל עם החברה.

הטיפים הללו חשובים מאוד לשמירה על הכושר. שמירה על הכושר הגופני אפשרית גם כשאתה נהג הסעות שלכאורה יושב במהלך היום. היא תוביל לגוף בריא יותר ותעלה את מצב הרוח.

דילוג לתוכן