טבעונות וספורט

טרנד הטבעונות תפס תאוצה בכל רחבי העולם וגם בישראל, מיליוני אנשים מוכיחים שניתן לקיים אורח חיים בריא ללא אכילת מזון בשרי וחלבי. אם אתם טבעונים שרוצים להיכנס לשגרה של אימונים וכושר גופני ואתם שואלים את עצמכם איך טבעונות וספורט הולכים יחד, הסיקור הבא הוא בשבילכם.

ניתן לשלב ספורט וטבעונות

קודם כל חשוב להגיד שעפ"י ארגוני תזונה מרחבי העולם, טבעונות וספורט כן הולכים יחד. אז אם יצא לכם לקרוא כבר בפורטל על תזונת ספורט אתם וודאי יודעים שהיא מבוססת בעיקר על צריכת פחמימות וגם על חלבונים. ספורטאים טבעוניים צורכים את הפחמימות בעיקר לחם, אפונה, פסטות, אורז וקטניות. כיוון שבעת העיסוק בכושר גופני רוב התזונה מבוססת על פחמימות, כבר בחלק הזה עולם הטבעונות מציע שפע של אפשרויות.

מקורות שונים לצריכת חלבונים

לאחר האימון יש צורך לשלב צריכת חלבונים לצד הפחמימות, כיוון שבין היתר החלבון אחראי לבניית רקמות ושרירים. אז קודם כל חשוב להגיד בנושא זה שישנה חשיבות רבה לצריכת חלבונים אך הם רק חלק מהתמונה הכוללת, וצריכה מסיבית של חלבונים לאחר האימון היא ממש לא העיקר. אז איך ניתן לצרוך חלבונים שלא מטונה, ביצים וגבינה? סויה, קטניות, אגוזים, שקדים, חיטה, חומוס ותירס. כמובן לצד פחמימות שציינו מקודם.

לסיכום ניתן לומר שעל פי מחקרים שנעשו בנושא, טבעונות לא פוגעת בהישגים הספורטיביים, ואף ניתן לראות עם הזמן יותר ספורטאים מקצועיים טבעוניים שמגיעים להישגים ומפיצים את הבשורה. אתם מוזמנים לצפות בסרטון המצורף בביצועיו של פרנק מדרנו, ניתן לומר כי הוא שגריר בכל הנוגע לנושא טבעונות וספורט.

דילוג לתוכן