יוגה לנשים בהריון

אין ספק כי כדי להגיע ללידה בריאה ובטוחה, חייבת האישה ההרה, להיות חזקה, גמישה ובכושר טוב. יש לכך השפעה ישירה על איכות הלידה ויכולת השיקום של הגוף לאחר הלידה, שהיא גם אקט מטלטל לגוף האישה. אחת ההמלצות הגורפות להכנת הגוף ללידה הוא תרגול יוגה לנשים בהריון עם דגש על נשימה נכונה, חיזוק רצפת האגן וגמישות. ההכנה הזו חשובה גם בהיבט המנטלי ומאפשרת לנשים להגיע ללידה, כשהן רגועות ובטוחות שהגוף שלהן יעמוד בתהליך הלידה ויתרום לחוויה עמוקה, בריאה ומשמחת.

למה חשוב לתרגל נשימות בהריון?

בשיעורי יוגה לנשים בהריון, מתרגלים נשימות ומודעות. נשימות זה הדבר הכי חשוב במהלך חודשי ההיריון והלידה. כשאת נושמת, העובר נושם דרך השיליה וכך הוא מקבל חמצן. נשימות קצרות ומועטות, אם את במתח או בלחץ,  עלולות חלילה לגרום לחוסר חמצן בדם ומאידך גם למצוקה של העובר. בתהליך הלידה עובר העובר לחצים וצירים גדולים אתם הוא צריך להתמודד עם מלאי של חמצן ואת זה האם מעבירה לו דרך הנשימות הטובות שלה. ככל שהאם תנשום עמוק, ארוך ויותר נכון, כך הלידה תתקדם יותר מהר כי הרחם הוא שריר וכדי לפעול הוא זקוק לחמצן. בנוסף נשימות נכונות מעודדים את הפרשת ההורמון אוקסיטוצין וכן אנדרופינים (משככי כאבים טבעיים) וכל אלה תורמים לירידה המתח וללידה בטוחה לך ולעובר. נשימות נכונות מקלות גם על כאב הצירים ואת זה בהחלט לומדות נשים בהריון לעשות בשיעורי יוגה. אין בתרגול הזה שום דבר רוחני, זה פיזיולוגיה חשובה נטו להריון ולידה תקינים.

תקופת הריון

איך יוגה עוזרת לשמור על הגזרה?

כל אישה מוכנה לעלות במשקל בזמן הריון, ועודף משקל מיותר כתוצאה מזלילת יתר ומתזונה לא נכונה, עלולים בהחלט לגרום לאישה ההרה לחוש לא טוב עם עצמה, הדימוי הנשי העצמי שלה עלול להיפגע ותהליך ההיריון עצמו, הופך לקשה יותר בגלל המשקל המיותר. תרגול של שיעורי יוגה בזמן ההיריון, מאיץ את חילוף החומרים, תורם לגזרה, לגמישות ולהרגשת הקלילות והשליטה בגוף של כל אישה הרה. בנוסף כמובן יש לבנות תפריט תזונה מאוזן שכולל את כל אבות המזון החשובים לאם ולעובר.

יוגה בהריון- להתנתק מהכאב

אחד הדברים שמשיגים בשיעורי יוגה, הוא ריכוז מאוד גבוה. הריכוז הזה עוזר לבחור במה רוצים להתרכז. כאבי צירים עלולים להיות כואבים מנשוא. לכן, כאשר אישה הרה יודעת להתרכז דרך תרגול יוגה בנשימות ולהיות מודעת רק אליהן, היא מסוגלת להתנתק מהכאב, ובכך להקל על עצמה. גם הגמישות של הגוף, המושגת בשיעורי יוגה, עוזרת לה לעבור בצורה יותר קלה את הצירים.

אז מה עושה היוגה לנשים בהריון?

  • משפרת את התנועה והיציבות שלהן.
  • מחזקת את שרירי הגוף ויוצרת גמישות.
  • מלמדת איך לנשום ואיך לעשות הרפיה.
  • מחזקת את רצפת האגן.
  • עוזרת לשמור על משקל תקין ומעודדת את חילוף החומרים.
  • מסייעת בהתמודדות עם כאבי גב, זרימת הדם ואף בחילות.

 

דילוג לתוכן