יוגה

אם אתם מעוניינים בספורט בריא לגוף ולנפש שניתן לבצע בחדר ממוזג וגם בטבע, יוגה יכולה מאוד לעניין אתכם. אם מדובר בתחום חדש לגמרי עבורכם כדאי שתשימו בצד את החששות לגבי רמת הגמישות שלכם והיכולת לשים את המחשבות בצד ולהירגע בעזרת הנשימות.

מפחיתה דיכאון

אז למה כדאי להתחיל יוגה? זה כיף ומשחרר, ומאוד בריא. היא יכולה לשפר מאוד את היכולת הפיזית בעקבות התנועות שמצריכות הפעלה מלאה של השרירים, היא גם מחטבת את הגוף ואת התוצאות ניתן לראות כעבור תקופה לא ארוכה שבה מתמידים עם האימונים. גם על תפקוד הלב היא משפיעה מאוד לטובה, באימון יחסית מתקדם קצב הלב עולה אפילו באופן זהה לפעילות אירובית כמו הליכה מהירה. והתאם לכך גם מדדים של שריפת הקלוריות והורדת לחץ הדם. עבור מי שסובל ממתח או דכאון, היוגה יכול לסייע בשיפור מצב הרוח. על פי מחקרים נמצא קשר בין יוגה לירידה ברמות של מתח ודכאון.

השתכנעתם? לפני שאתם מחליפים לבגדי יוגה, תבואו בגישה משחוררת מתוך רצון להתחבר אל הגוף שלכם, אל תצפו לביצועים חלקים של כל התרגילים כבר בהתחלה, זה יגיע עם הזמן. יוגה מבוססת על תרגילי גמישות ולכן חשוב מאוד שתבצעו את התרגילים בזהירות רבה ותהיו קשובים לגוף שלכם, זכרו שהמטרה היא להרגיש יותר טוב ולא להתעורר בבוקר עם כאבי מתיחות.

משפרת את הזיכרון

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות גילו שיוגה משפרת מאוד את יכולת הזיכרון כבר לאחר 8 שבועות של תרגול. התוצאות מיוחסות לתרגילי הנשימה שגורמים לריכוז רב בזמן האימון שמשפר תפקודים קוגניטיביים גם אחרי האימון.

חשוב לציין שיש לא מעט סוגי יוגה, אנחנו ממליצים לקרוא קצת ולצפות ביוטיוב בסוגים השונים כדי להבין מה הסגנון שמתאים לכם ורק אז תירשמו לסטודיו שנכון לכם.

דילוג לתוכן