כושר גופני בבית

רבים מאיתנו היו רוצים להשקיע יותר זמן בפעילות גופנית אך פשוט לא מוצאים את הזמן, או שאינם מעוניינים להשקיע סכומים רבים במנוי לחדר הכושר או בקניית מכשור ביתי יוקרתי שלא ממש נוח לאחסון.

פתרון זמין ויעיל עבור בעיה זאת הוא ביצוע של אימוני כושר גופני בבית, שכן גם בבית ישנן אפשרויות רבות לביצוע אימונים אפקטיביים לשם חיזוק סיבולת לב הריאה, שריפת קלוריות ופיתוח מסת שריר.

כיצד ניתן להתאמן בבית?

הבעיה היא שלא תמיד אנחנו מודעים לאפשרויות הללו או שאנחנו פשוט מתעצלים. אנו נסקור כאן בפניכם מספר מצומצם של פעולות יעילות לשם ביצוע של אימוני כושר גופני בבית שלא מצריכות מכם רכישה ואחסון של ציוד מאסיבי.

אימוני מדרגה – אימון מדרגה ביתי ניתן לבצע על גבי אחת ממדרגות הכניסה לבית או בחדר המדרגות של הבניין בו אתם גרים. די באימון של כעשרים דקות כדי להשיג תוצאות נאות של שריפת קלוריות, חיזוק השרירים וחיטוב הגוף. את אימון המדרגה מתחילים בקצב נמוך בדקות הראשונות, ומגבירים אותו בהדרגה. מומלץ כמובן לחלק את המאמץ בין שתי הרגליים בצורה שווה ולהתאמן לצלילי מוזיקה קצבית. מומלץ ללבוש בגדי ספורט נוחים וכמובן שחובה לנעול נעלי ספורט, אחרת יכול להיגרם נזק לרגל כתוצאה מלחץ האימון הנקודתי.

כפיפות בטן ושכיבות סמיכה – גם באימון זה אין כלל צורך בציוד מיוחד וניתן לבצע אותו על קרקע מתאימה בכל מקום ובכל זמן. אימונים אלה יחזקו וינפחו את שרירי החזה, הכתפיים, הזרועות וכמובן הבטן. באימוני שכיבות סמיכה חשוב מאוד להקפיד על תנוחת כפות הידיים ותנועה נכונה של הגב, אחרת עלול להיגרם נזק. חשוב מאוד לא להעמיס על עצמכם יותר מידי ובטח שלא בהתחלה, אתם יכולים להתחיל בסט בודד של 10 חזרות ולהגביר את העומס בהדרגתיות על גבי מספר שבועות.

אימוני משקולות – אימון משקולות קלאסי הוא תמיד יעיל להשגת יעדי הגדלת מסת שריר וחיטוב הגוף, אמנם אימון זה מצריך קנייה של משקולות, איך ניתן לרכוש משקולות שניתנות לשינוי המשקל והן כמובן נוחות יחסית לאחסון. היתרון באימוני כושר גופני בבית באמצעות משקולות הוא האפשרות לחיזוק נקודתי של חלקים רבים בגוף; כתפיים, גב, חזה וכל חלקי הזרועות. גם כאן חשוב מאוד לעבוד בצורה זהירה ולא להעמיס על הגוף במשקל יתר. מומלץ להשתמש בכפפות נוחות לאחיזת המשקולות ולהיעזר בכיסא לביצוע התרגילים, לכל תרגיל זווית הכיסא הרצויה.

חשוב לזכור

חשוב מאוד לציין שצריך להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שמתחילים להתאמן גם אם מדובר באימון כושר גופני בבית, יש להתאמן בזהירות ולא להפעיל על הגוף לחץ רב של משקל או אורך גדול מדי של אימון, סוד הקסם הוא בהדרגה.

בסרטון המצורף אתם יכולים לצפות באימון אירובי נוסטלגי של המאמן גלעד ינקלביץ', אימון מסוג זה תמיד נשאר עדכני ולא מאבד מערכו.

דילוג לתוכן