כושר גופני ואורח חיים בריא

לצד השמנת היתר שלא פוסחת גם על אזרחי מדינת ישראל, ישנה עלייה במודעות לכושר גופני ואורח חיים בריא בקרב מבוגרים. יותר ויותר ישראלים פוקדים את חדרי הכושר ועוסקים בתחביבים ספורטיביים כמו ריצה ורכיבה על אופניים על בסיס יום יומי. הטרנד החם ביותר בשנה האחרונה הוא ללא ספק אימון הקרוספיט, שמשלב אימוני משקולות, התעמלות קרקע ואימון אירובי.

חשוב לזכור שאדם מן השורה הוא לא ספורטאי מקצועי ולכן יש לעבוד בצורה נכונה ולא להעמיס יתרה על הגוף אחרת עלולות להתפתח פציעות לא נעימות. כושר גופני ואורח חיים בריא הולכים נהדר יחד, ראשית כל פיתוח כושר גופני מסייע לשמירה על משקל תקין, מה שתורם באופן ישיר לבריאות הגוף, פיתוח המערכת החיסונית ומניעת מחלות, בעיקר כאלה שנובעות מהשמנת יתר כמו סוכרת.

כוחו של הרגל

כדי להגיע לרמה מספקת של כושר גופני ואורח חיים בריא ישנו צורך בשינוי תודעתי. קל מאוד לשקוע בשגרה לא ספורטיבית, במיוחד כשרוב היום מוקדש לעבודה משרדית מול המחשב. חשוב מאוד לחפש הזדמנויות לאימון ספורטיבי גם כשהשגרה שלכם שוחקת, נסו למשל להימנע משימוש במעלית והשתמשו יותר במדרגות, לכו יותר ברגל וכמובן הקדישו זמן קבוע לאימונים.

השעה המומלצת ביותר לעריכת אימוני כושר היא בשעות הבוקר, לפני שנכנסים לעיסוקים השונים, הנסיעה בפקקים ושעות הרבות במשרד, אימון בוקר יכול לפתוח עבור את הבוקר בצורה בריאה וחיובית שתלווה אתכם להמשך כל היום. כמובן שיש להקפיד לאכול נכון ובריא לפני ואחרי האימון כדי להשיג תוצאות גבוהות.

התרוממות רוח

כדי לפתח שגרה ספורטיבית ולאורך זמן חשוב להתחבר ולאהוב את האימון שאתם מבצעים ולא לראות בו נטל, גם אם בהתחלה קצת קשה ליישם זאת. אחד היתרונות המרכזיים באימוני כושר גופני שגורם לאנשים להתמכר לאורח חיים בריא הוא פעולת שחרור האנדורפינים שמתבצעת בעת האימון. פעולה זאת גורמת לשיכוך כאב ושיפור במצב הרוח וגורמת לתחושת אופוריה, באופן טבעי מסייעת להפחית תחושות שליליות כמו מתח וחרדה.

דילוג לתוכן