כושר גופני ובריאות

השילוב בין כושר גופני לתזונה נכונה הוא המפתח להשגת מצב בריאותי מצוין. אימוני כושר גופני מפחיתים את הסיכוי לחלות במחלות, משפרים את המערכת החיסונית ומצב הרוח, ומאריכים את החיים. אין למעשה הגבלת גיל ולכל אדם מומלץ לעסוק בפעילות גופנית כזאת או אחרת כדי לשמר מצב של כושר גופני ובריאות תקינה.

מניעת מחלות

עיסוק קבוע בפעילות ספורטיבית מתונה יכול למנוע מחלות רבות, אחת מהן היא מחלת הסוכרת שיכולה להיגרם כתוצאה מהשמנת יתר, תופעה שלילית ומדאיגה שצוברת תאוצה בקרב בני הדור הצעיר. בשנים האחרונות מתגברת התופעה של טרנדים ספורטיביים כמו ריצת מרתון, רכיבה על אופניים, מכוני כושר, ויותר ויותר אנשים מתחילים לעסוק בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, בין היתר בשל התמכרות. לעיתים תופעה זו מובילה לפציעות ולכן חשוב להבין שלשם השגת המטרה של כושר גופני ובריאות תקינה אין צורך לקחת את האימונים אל קצה גבול היכולת, די בתכנית אימונים מסודרת.

פעילות אירובית היא מאוד חיונית, בעיקר עבור אנשים מבוגרים יותר כיוון שהיא מחזקת את שריר הלב ומחזקת את יכולת העמידה במאמץ. בנוסף כלי הדם משפרים את תפקודם, מה שעוזר במניעת מחלות לב וכלי דם, הפחתת הסיכון לחטוף שבץ ואף מסייעת בהתמודדות עם תחושת דיכאון. ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה כי כושר גופני ובריאות משפרים גם את יכולת המוח. איך בדיוק? הפעילות הגופנית משפיעה על תפקוד כלי הדם, מה שגורם לשיפור ביכולת הזיכרון.

ניצול הזדמנויות

חשוב מאוד להפנים שמצב הבריאות הכללי שלנו משקף את רמת ההשקעה שלנו בגוף, והזנחה מתמשכת תבוא לידי מהר מאוד. לכן חשוב לחפש הזדמנויות לבצע פעילות ספורטיבית בזמננו הפנוי, גם כשהשגרה שוחקת. גם אימון של כמה דקות ביום יכול לעשות את ההבדל.

 

 

דילוג לתוכן