כושר גופני ומצב רוח

לאורח חיים בריא הכולל שמירה על כושר גופני לא חסרים יתרונות הקשורים בבריאות, חיטוב, דימוי עצמי גבוה ותחושת סיפוק… עם זאת ישנו יתרון נוסף גדול והוא שכושר גופני ומצב רוח חיובי הולכים יחד נהדר, וזה מדעי.

התרוממות רוח

אז איך זה קורה? בזמן המאמץ הגופני המוח משחרר לדם הורמונים שונים כאשר הבולט שבהם הוא האנדורפין שגורם לשיכוך כאב ושיפור מצב הרוח עד כדי תחושת אופוריה. בנוסף לכך הוא מפחית תחושות שליליות כמו כעס, מתח וחרדה.

במהלך פעילות ספורטיבית כמו ריצה, רמת הפנילאתילאמין בגוף עולה והיא מביאה לשיפור קיצוני במצב הרוח, סוג של תחושת "היי" שמפחית דיכאון באופן ניכר. הכושר הגופני משפיע בצורה חיובית גם על עוד יכולות כמו ריכוז ושיפור הזיכרון, בנוסף לאחר אימון כשהגוף נרגע הוא נכנס למצב של הרפיה שמאפשרת לישון טוב, מה שלחלוטין משפיע על מצב הרוח.

הפחתת תחושות שליליות

אם אתם חושבים שכושר גופני ומצב רוח הולכים יחד רק כאשר מגיעים לכושר גופני גבוה אתם טועים, זה לא משנה מה רמת הכושר שלכם ואיזה סוג של פעילות גופנית אתם מבצעים, כל סוג של אימון יעלה לכם את מצב הרוח במידה כזאת או אחרת ולא רק אימון ריצה. אימוני כוח מפחיתים מתח וחרדה וגם יוגה יכולה מאוד לעזור לכם להגיע למצב של רגיעה.

מעבר להפרשת הורמונים בזמן מאמץ גופני, יש עוד סיבות להרגשה חיובית כתוצאה מאימון; תחושת הסיפוק וההישג שהאימון מעניק היא מאוד חיובית ומשפרת את הדימוי העצמי ואף הדימוי בפני הסובבים. הפעילות משפרת תכונות כמו התמדה והשקעה וכאשר היא נלווית לתוצאות גבוהות כמו מראה חטוב, התחושה החיובית רק גוברת.

כל ההסברים במאמר הם למעשה הסיבה לכך שישנם אנשים שממש מכורים לתחביב הספורטיבי שלהם, כמו ריצות מרתון, תחרויות אופניים, פיתוח גוף… כשאותם אנשים מחמיצים אימון הם חשים דיכאון של ממש כי הם מכורים לתחושה החיובית שמעניקה הפעילות הספורטיבית.

דילוג לתוכן