כושר גופני ותזונה נכונה

על מנת להשיג תוצאות בכל הנוגע לבריאות, משקל וחיטוב הגוף, כושר גופני ותזונה נכונה מוכרחים ללכת יחד. כדי למקסם תוצאות צריך לשמור על תזונה נכונה כאורח חיים בריא, בכל ימות השבוע ולא רק בימים בהם אתם עורכים אימון.

מה לאכול לפני ואחרי האימון

לפני האימון מומלץ לאכול פחמימות כיוון שהן משפרות ביצועים ומסייעות לשרוף פחמימות בשריר. הכי נכון לצרוך את מנת הפחמימות כמספר שעות לפני האימון כדי לא להרגיש כבדים מדי בזמן האימון.  מאכלים שישרתו אתכם למטרה זו הם בטטה, תפוחי אדמה, פסטה, עוף, אורז, בשילוב עם סלט. כדי לספק לגוף אנרגיה נוספת אפשר לאכול כשעה לפני האימון חטיף אנרגיה, גם תמרים, צימוקים ומשמשים יעשו עבודה מצוינת, כמו כן צריכת קפאין.

לאחר האימון מומלץ לאכול מנה נוספת של פחמימות כדי לזרז את התהליך ההתאוששות של שרירי הגוף ובנוסף לכך חלבונים כדי לבנות את תאי השריר. עבור מי שמטרת האימון שלו היא הגדלת מסת השריר וניפוח הגוף, ישנו צורך לאכול בעיקר חלבונים לאחר האימון אך בשילוב עם אכילת פחמימות, אחרת ייגרם נזק לשריר, מה גם שהחלבונים זקוקים לפחמימות כדי לבוא לידי ביטוי. רמת החלבון המומלצת לאדם בריא לאחר אימון היא לא יותר מגרם אחד עבור כל ק"ג ממשקל גוף המתאמן. חשוב מאוד לא לחרוג מכמות זו, בעיקר מי ששותה שייק על בסיס חלבונים לאחר האימון צריך להקפיד על מידות מדויקות, צריכה מופרזת של חלבונים גורמת לנזקים.

חשוב להבין שהגוף הוא מכונה שזקוקה לדלק כדי להגיע לביצועים גבוהים לאורך זמן, כושר גופני ותזונה נכונה הם הכלי שמתחזק אותו. אימונים בשילוב עם תזונה לא נכונה יביאו לחוסר איזון בגוף ויכולים לגרום לנזק.

חשיבות המים

נקודה אחרונה וחשובה היא שתיית מים. מלבד הצורך במודעות לצריכת מים בשגרה, צורך זה גובר כאשר מתאמנים. חשוב לשתות כוס מים כחצי שעה לפני האימון וגם במהלך האימון יש לשלב שתייה של מים, הם משפרים את יכולת השרירים לעבוד ומאפשרים לגוף לשרוף יותר קלוריות. שתיית המים מאפשרת לגוף להתקרר בחזרה ולהשיב מן הנוזלים שאיבד במהלך האימון.

כמובן שלכל אדם גוף שונה עם צרכים שונים, לכן כדי לקבל הדרכה שתתאים לכם בדיוק בתחום הכושר גופני ותזונה נכונה מומלץ להיפגש עם תזונאית ספורט.

דילוג לתוכן