כושר גופני למתחילים

לא משנה בני כמה אתם, אף פעם לא מאוחר מדי בשביל להיכנס לכושר. גם הזנחה ארוכת שנים של הגוף ניתנת לתיקון תוך מספר שבועות אם עובדים נכון, משלבים תזונה בריאה והכי חשוב – אם יש לכם כוח רצון.

האתגר הגדול בכושר גופני למתחילים הוא באמת ברצון והמוטיבציה האישית שלכם לבצע שינוי בתודעה שלכם שתגרום לשינוי בגופכם. אם אתם כאן סימן שאת השינוי בתודעה כבר ביצעתם. כשנכנסים לשגרת אימונים קבועה, ההתחלה היא הכי קשה וזאת משום שצריך להתרגל לעשות וויתורים של זמן פנוי, מנוחה ושינויים בתזונה. בנוסף ייתכן שתרגישו בהתחלה תחושת אי נוחות עקב המאמץ הפיזי שתבצעו, חשוב מאוד להתגבר על תחושות אלה בהתחלה ולא לאפשר להן למנוע מכם להמשיך בשגרת האימונים והשיפור.

הדרגתיות

סוד הקסם הוא בהדרגה, אתם לא רוצים שתחושת אי הנוחות תהיה מעבר לסבילה או חס וחלילה תיחשפו לפציעות ספורט. כשנכנסים לשגרת כושר גופני למתחילים אין מה למהר, תגדירו לעצמכם מטרות ברורות לטווח הרחוק ובעזרת כוח ההתמדה תגיעו אל היעד, הכי חשוב זה ליהנות מהדרך.

אפשרות טובה כדי לפתח כושר גופני למתחילים היא פעילות אירובית כמו ריצה או הליכה, פעילויות אלה כמובן לא מצריכות הוצאה כספית. הריצה היא מאוד מאתגרת וגורמת לתחושת סיפוק גדולה, אך לא כולם בנויים בשבילה. עבור מי שמבוגר מידי או סובל ממשקל עודף רב, מומלץ להתנסות קודם כל בהליכה כיוון שהיא מפעילה פחות לחץ על המפרקים ויכולה עדיין להביא לירידה במשקל ולחזק שרירים וסיבולת לב ריאה.

עבור מי שמעוניין במסגרת מעט יותר מסודרת ומוכן לבצע הוצאה כספית, מכון כושר הוא אופציה טובה. מכון הכושר מאפשר לכם להתאמן בכמות גדולה של מכשירים שישרתו את כל שרירי הגוף, עם זאת חשוב להקפיד לעבוד בצורה מסודרת לפי תכנית אישית שמאמן מוסמך בנה בשבילכם.

חשיבות אכילה נכונה

כמובן שעל מנת להשיג תוצאות עבור ההשקעה שלכם יש לשלב תזונה נכונה שתסייע לכם לשרוף שומן ולבנות שרירים, תזונה נכונה גם תעניק לכם את האנרגיה הדרושה לביצוע פעילות גופנית מאומצת. מומלץ להיפגש עם תזונאית שתרכיב עבורכם תפריט שיתאים לכם באופן אישי.

דילוג לתוכן