כפיפות בטן

מי מאיתנו לא היה רוצה בטן שטוחה עם ריבועים? רבים משקיעים זמן ומאמץ במהלך חייהם כדי להשיג מטרה זו, אך לא מגיעים לתוצאה עליה חלמו. למעשה מראה בטן חטובה ניתן להשגה אפילו תוך פרק זמן קצר, במידה ועובדים נכון.

אז כפיפות בטן היא כמובן השיטה הוותיקה והיעילה לחיזוק שרירי הבטן, כדי להשיג את התוצאה הרצויה הדבר הראשון שחשוב בביצוע כפיפות בטן הוא ביצוע נכון של התרגיל, דבר שלא כולם מקפידים לגביו. בשיטה הקלאסית שכולם מכירים חשוב להקפיד על עלייה וירידה איטית תוך כדי שמירה על גב ישר, זאת משום שאנחנו רוצים שעיקר המאמץ יהיה על שרירי הבטן, אם לא מקפידים על כך אז למעשה עובדים לא נכון על שרירי הבטן וגם פוגעים בגב. חשוב לשמור על נשימות נכונות, זאת באמצעות הוצאת אוויר בזמן העלייה והכנסת אוויר בעת הירידה.

כמה כפיפות בטן לבצע?

את מספר הסטים יש להתאים לכושר המתאמן ומטרותיו, ניתן להתחיל בשבועיים הראשונים באימון בן שלושה סטים, כל אחד עם עשר חזרות, לאחר מכן ניתן להגדיל את כמות הסטים ומספר החזרות בהתאם לקצב ההתקדמות. חשוב לציין שעבור מי שמעוניין לפתח מראה בטן שטוחה עם קוביות, יש צורך לבצע סטים ארוכים עם פעולת כיפוף איטית, בעוד מי שמעוניין לעבוד על הכושר ולפתח סיבולת צריך לבצע סטים קצרים ומהירים עם מנוחה קצרה של כחצי דקה בין הסטים. חשוב לזכור שלא מדובר כאן בכמות, אלא באיכות. כדי להגיע לתוצאה הרצויה יש להקפיד להתאמן נכון, אימון קצר של 7 דקות יכול להניב תוצאות טובות יותר מאימון מתמשך בן מאות כפיפות בטן.

תוצאות מהירות

לאחר שתיכנסו לכושר תוכלו לבצע מספר סטים של 20 חזרות, תוך מספר שבועות תתחילו כבר לראות את התוצאות אם תעבדו נכון. כמובן שבעלי משקל עודף צריכים לעבוד במקביל על פעילות אירובית כדי לשרוף שומנים, אחרת כפיפות הבטן אמנם יחזקו את שריר הבטן שלהם אך עדיין אלה יהיו שרירים תחת מעטפת שומן.

דילוג לתוכן