פילאטיס

מה אתם יודעים בעצם על פילאטיס? האימון הוותיק שנכנס לעולם הכושר בסערה בעשור האחרון הפך להתמכרות בקרב אלפי ישראלים וישראליות והפך לחוג פופולרי בכל מכון כושר שמכבד את עצמו. עבור אלו מכם שלא יודעים ממש על מדובר או מתלבטים לגבי הרשמה לחוג פילאטיס, הכנו סקירה קצרה.

על איזה שרירים הוא עובד?

פילאטיס הוא למעשה אימון משפר יציבה שמפעיל את השרירים המייצבים בגוף כדי שהם יתפקדו בצורה דומיננטית ותקינה בכל פעולה פיזית שהגוף מבצע, וימנעו לחץ ושחיקה של שרירים אחרים בגוף שמשתתפים במאמץ בתנועה ללא צורך. האימון מציב בחשיבות עליונה את חיזוק השריריים הפנימיים שהם אחראים על ביצועי תנועות הגוף והבריאות.

עבור מי מתאימה שיטת האימון? למעשה לכולם. פילאטיס במקור החל כאימון עבור משתקמים מפציעות ובהמשך אימצו אותה מתאמנים רבים שרצו לחזק את השרירים המייצבים, כיום גם ספורטאים רבים עושים שימוש בשיטת אימון זו כדי לשמור על כושר ולשפר את הטכניקה.

מי אלה אותם שרירים מייצבים? השרירים המייצבים נמצאים באזור המפרקים ורצפת האגן ועליהם מתבססות תנועות הגוף. אימון וחיזוק שרירים אלו ישפר את תנועות הגוף וימנע עומס מיותר על שרירים אחרים בגוף שלא לצורך, כמו שרירים בגב. לכן פילאטיס יכול מאוד להקל על כאבי גב ולעזור לכל מי שסובל מכאבי שרירים בעת מאמץ ותנועה. את התרגילים מבצעים במספר חזרות נמוך ובעוצמה גבוהה תוך כדי עבודת נשימה נכונה, אין צורך במספר חזרות רב שעלול לגרום לשחיקה וכאבים.

אימון בקצב אישי

לחימום טוב ישנה חשיבות רבה עבור אימון אפקטיבי של השרירים, במיוחד של שרירי הגב והבטן, עליהם עובדים ברוב האימון כיוון שהם הבסיס לתנועות הגוף שאנו מבצעים בכל פעולה. הפילאטיס מתאים לכולם, סובלים מפציעות וספורטאים, ילדים וגם מבוגרים. היתרון הבולט ביותר של האימון הוא שאת קצב האימון ועוצמת המאמץ מתאימים באופן אישי ליכולות והצרכים של כל מתאמן ולכן כולם יכולים לעסוק בו.

דילוג לתוכן