פתרונות לכאבי גב תחתון

בעולם האורתופדיה, כאבי גב הם אחת התופעות הנפוצות ביותר. כאבי גב עלולים לתקוף כל אדם וכאבים בגב התחתון בפרט הם בעיה שמופיעה אצל כשמונים אחוזים מהאוכלוסיה.

כאבי גב עלולים להופיע אצל אנשים שונים מסיבות שונות. ישנם כאבים כרוניים שקשק להסביר ולאתר את מוקרם וישנם כאבים שנגרמים מסיבות ברורות כמו תנועה לא נכונה, שימוש לא מתאים בגב בזמן עבודה מאומצת או פעילות גופנית אינטנסיבית. בנוסף, מחרקים רבים מוכיחים קשר ישיר בין ניהול אורח חיים בריא לבין הפחתה בכאבי גב. ככל שמקפידים על כושר גופני סביר ומעלה, על משקל תקין, על הימנעות מעישון וכו'- קל יותר להצליח להימנע מהופעתם של כאבי גב שונים. לצורך טיפול ומניעה של כאבי גב חשוב מאוד לפתח מודעות ולהכיר את הדרכים בהן ניתן לפעול על מנת למזער נזקים. כאבי גב ידועים בתור כאבים חזקים וטורדניים במיוחד ולכן חשוב שכל אדם יקפיד על מספר כללים לצורך טיפול מניעתי.

 

טיפול מונע בכאבי גב

מניעת כאבי גב יכולה להצליח רק כאשר מאמתים הרגלים חדשים, שנכנסים אל שגרת חיי היומיום ומטרתם לשמור על אזור הגב בצורה נכונה ובריאה:כאבי גב תחתון

 

-ארגונומיה בעבודה- ארגונומיה היא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות קצב מסחרר. בכל סוגי העבודות יש סכנות לבריאות הגב ויש למצוא פתרונות ארגונומיים שונים כדי לשמור על העובדים.

ארגונומיה מתקיימת גם ברמת המודעות של העובדים וגם ברמה הפרקטית באמצעות אביזרים שונים. בעבודות הדורשות הרמת משאות למשל, חשוב להדריך את העובדים על שיטת הרמה נכונה, בעבודות משרדיות יש להקפיד על ישיבה נכונה תוך שימוש באביזרים מסייעים שונים כמו ריהוט ארגונומי, ציוד מחשוב ארגונומי וכו'.

 

-פעילות גופנית מתאימה- לא מדבור בהכרח על פעילות אינטנסיבית. כל אדם צריך למצוא את הפעילות הגופנית המתרימה לו ולהקפיד לעסוק בה על בסיס קבוע. חשוב מאוד לעבור הדרכה מסודרת של מדריכי כושר בהתאם לסוג הפעילות כדי לדעת איך להפעיל את הגב נכון ולמנוע עומס יתר עליו בעת הפעילות.

 

-עיסוי תקופתי קבוע- כדאי מאוד להכניס את העיסוי לשגרה כאשר רוצים לשמור הגב. עיסוי יכול לשחרר ולהפיג מתחים והתכווצויות באזור הגב, לשפר את זרימת הדם באוזר, להקל על כאב וגם למנוע כאב עתידי.

כל זאת כמובן במידה והוא נעשה על ידי אנשי מקצוע מנוסים שיודעים להתאים את סוג הטיפול למטופל המסוים.

 

-חיזוק השרירים- גם מחוץ למסגרת של פעילות גופנית מסודרת, חשוב לבצע תרגילי מתיחה שונים לחיזוק שרירי  הגב. כמובן יש לקבל הדרכה מקצועית כיצד לעשות זאת בצורה יעילה ומבלי לגרום נזק. ניתן להתייעץ עם מומחי כושר, אורתופדים, פיזיותרפיסטים ועוד. ניתן אפילו למצוא מצגות וסרטונים שונים ברחבי הרשת שמראים כיצד ניתן לשלב תריגילי מתיחה בחיי היומיום.

 

במידה ולמרות הכל מופיעים כאבי גב, חשוב לגשת לאורתופד שינסה לאתר את המקור לבעיה ולהתאים טיפול בהתאם.

 

דילוג לתוכן