רכיבה על אופניים חשמליים

רכיבה על אופניים חשמליים – אותו האימון עם פחות סיכון

מחפשים אימון כושר בריא אך חוששים מפציעות ופגיעות גופניות? הגיע הזמן להתחיל לדווש – אבל במקום על אופני כושר או אופניים רגילים, שדרגו את האימון לרכיבה על אופניים חשמליים!

רכיבה על אופניים חשמליים כאימון כושר

מחקרים מראים שרכיבה על אופניים חשמליים היא אפקטיבית כאימון גופני ממש כמו רכיבה על אופניים רגילים, בצמצום ניכר של הסיכויים לפגיעה במסגרת האימון.

פעולת הרכיבה והדיווש, השמירה על שיווי המשקל והיציבה תורמות רבות לבריאות הרוכבים, לשיפור סיבולת לב-ריאה, כאימון אירובי ושיפור הכושר הגופני, תוך הפעלת אותן קבוצות השרירים ומערכות השלד כרכיבה רגילה על אופניים ובה בעת צמצום משמעותי בלחץ המופעל על הגוף.

הפעולה המעגלית בריאה וטבעית, יחסית לתנועות המתבצעות באימונים אחרים, כאשר השילוב של מנוע עזר חשמלי מאפשר הפחתה ניכרת של המאמץ הדרוש להפעלת האופניים.

רכיבה מהנה ובריאה

צמצום הלחץ וכמות האנרגיה הנדרשת להפעלת האופניים, בשילוב רכיבה נכונה ומערכות שיכוך זעזועים מלא המותקנות בחלק מהדגמים, טומנים בחובם סיכוי נמוך יותר לפציעות ופגיעות שימוש-יתר. פעילות לאורך זמן בלחץ נמוך מביאה לפחות פגיעה במפרקים, בפרט בברכיים ובירכיים, מהן סובלים רוכבי אופניים רבים.

המאמץ הפחות מאפשר אימון מתמשך ללא התסכול הנלווה לרכיבה במהירות נמוכה ולא מספקת, כמו גם טיפוס נוח יותר בעליות ובתנאי שטח משובשים. כתוצאה מכך, גם רוכבים מתחילים, מבוגרים או בעלי מגבלות גופניות שונות מעידים שהרכיבה על אופניים חשמליים היא קלה ונינוחה כבר מהרגע הראשון.

כל זאת, יש לבצע כמובן תוך רכיבה ערנית בדרכים המיועדות לכך והקפדה מלאה על כללי הזהירות בדרכים, לרבות שימוש באופניים תקניים ותקינים (בעלי בלמים תקינים, לחץ אוויר מתאים בצמיגים, התקנת אמצעי התראה ותאורה וכד'), ושימוש בציוד המתאים לבטיחות והגנה על הגוף (חבישת קסדה תקנית, מגני ברכיים ומרפקים, ביגוד ארוך למניעת שפשוף במקרה של נפילה וכד').

מעוניינים לגוון את שגרת האימונים? נסו רכיבה על אופניים חשמליים – כל אחד יכול! זה קל, זה נוח, זה בריא ובטוח משמעותית מהתעמלות מסוגים אחרים.

דילוג לתוכן