מתיחות לפני ואחרי אימון

מתיחות לפני ואחרי אימון

מתיחות לפני ואחרי אימון הן פעולות מאוד חשובות וחיוניות כדי לשמור על תקינות השרירים והגברת אפקטיביות האימון. מתאמנים רבים בחדר הכושר ובכלל מתאמנים שעוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע, נוטים לזלזל בחשיבות העניין ולא מבצעים מתיחות לפני ואחרי אימון, זאת בעקבות חוסר הבנה של חשיבות העניין.

מתי מבצעים מתיחות?

כלל ראשון שחשוב לזכור הוא שאת המתיחות שלפני האימון מבצעים אך ורק לאחר פעילות החימום. בין אם אתם רוכבים על אופניים ובין אם אתם מרימים משקולות בחדר הכושר, למה מבצעים חימום? ובכן, כדי להגביר את רמת הטמפרטורה בגוף, את הזרמת הדם, והכנת המפרקים למצב אופטימלי לקראת תפקודם במאמץ הגופני. את מטרה זו ניתן להשיג על ידי מאמץ אירובי מתון של מספר דקות (כמו הליכה מהירה או ריצה קלה) שיגרום להאצת הדופק. אין לבצע מתיחות לפני פעולת החימום וזאת בשל שתי סיבות עיקריות; המתיחות אינן יעילות כל עוד טמפרטורת הגוף נמוכה ואף עלולות לגרום לפציעות. את פעולת המתיחות מבצעים בצורה מתונה במשך מספר דקות כאשר במהלכה מותחים את שרירי הגוף הרלבנטיים לאימון בצורה קלה במשך מספר שניות ומבצעים עד כשלוש חזרות לכל מתיחה, לאחר מכן ניתן להתחיל באימון.

גם למתיחות שלאחר האימון ישנה חשיבות רבה, כמו שביצענו הכנה של הגוף לקראת המאמץ הגופני, עלינו להכין כעת להכין אותו לקראת החזרה לשגרה. כדי להוריד בהדרגה את דופק הלב וזרימת הדם. יש לסיים את האימון בפעילות אירובית בקצב נמוך למשך מספר דקות תוך כדי נשימות רגועות. לאחר מכן יש לבצע את המתיחות באותו האופן שביצעתם לפני האימון.

שיפור הביצועים

כשאנו מבצעים מתיחות לפני ואחרי אימון אנחנו משפרים את ביצועי האימון כיוון שאנחנו מכינים את השרירים לעבוד בצורה מיטבית ולאחר מכן מסייעים להם להתאושש לקראת האימון הבא. המתיחות מזרימות את הדם בגוף ובכך למעשה מפחיתות כאבים לאחר אימון. כמובן חשוב לציין את הסיבה הכי חשובה לביצוע המתיחות והיא מניעה של פציעות כתוצאה מהאימון.

דילוג לתוכן